מטרת השיחות האישיות:
לראות את הילד ברצף פעילויות, אסוף פרטים על הילד כפרט בתוך הקבוצה. השיחה מתנהלת ברמת הדיווח בלבד, ללא השתמשות במושגים טוב או רע.
אנו אוספים מידע על הילד מרצף סדר היום, איך הילד שלכם משתלב בסדר היום וגם מיומנויות אחרות שלו: קשב וריכוז, שפה, מוטוריקה.
השיחה בערך 20 דקות לכל משפחה.
- מפגש: האם הילד מדבר? האם הוא משתף פעולה? רמת הריכוז? האם הוא זקוק ליותר פעילויות או פחות.
- ארוחה: דחיית סיפוקים, האם הילד מחכה לארוחה בסבלנות? האם הוא נחשף למזון חדש או מקובע במזון שהוא אוהב? מה הוא אוהב לאכול? האם הוא יכול לשבת בכל הארוחה או תזזיתי? אכילה בכפית? שתיה בכוס?
- חצר: מוטוריקה גסה:לטפס, לקפוץ, לרדת, לרוץ. משחק סוציו דרמטי עם הבובות והכלים? האם הוא יוצר קשרים חברתיים? או משחק לבד או גם וגם.
- פינת משק בית: מאוד דומה לחצר קשרים אישיים, דמיון ומשחק לאורך זמן.
- יצירה: ניגש או לא ניגש, איזה עבודה מתרחשת שם.
- סיפור: דומה למפגש- קשב וריכוז.
- תנועה: קשרים חברתיים, מזדמנים, מיומנות מוטורית, תקשורת.
בברכת שיתוף פעולה
צוות הבוגרים
שאלון להורים
מהי מידת הפעלתנות של הילד?
האם הילד קשוב ומרוכז?
מהו המזג של הילד?
כיצד הילד יוצר קשר עם ילדים אחרים?
האם הילד משחק יותר עם ילדים אחרים או לבד?
האם הילד לוקח חלק פעיל במשחק חופשי עם ילדים אחרים?
כיצד הילד מביע את עצמו? (באופן מילולי, לא מילולי, בכי וכד')
מהם איפיוני הדיבור של הילד? (מדבר בצורה ברורה, קצב דיבור, שטף מילולי)
כיצד הילד מתנועע במהלך משחקי תנועה חברתיים?
כיצד הילד עובד ליד השולחן ?
מהי רמת מושגי היסוד של הילד?
האם משתמש בכלי האוכל כנדרש?
האם מתלכלך בזמן האוכל?
מתנסה במאכלים, טעמים ומרקמים שונים?
מידת עצמאותו ביחס לגילו:
סקרן ומתנסה בדברים חדשים:
מנסה להתלבש לבד:
הרגלי הגיינה:
תחומי התעניינות הקרובים לליבו:
בברכת חיוכי ילדים – צוות הבוגרים